May 14,

I Instagram-æraen, hvor skønhed er mere demokratisk end nogensinde, er det let at glemme den mængde af indsats, der kræves for at skabe en fanbase i den pre-digitale æra. Vores grundlægger, Estée Lauder, havde ikke en hær af følgere ved fingerspidserne, da hun startede ud - hun havde bare en ren tro på kraften af en god skønhedsrutine, og tilliden til at de produkter, hun havde sammensat, virkelig fungerede.

Men det krævede også mere end et par krukker creme at overbevise alle omkring hende om hendes værdi som en mærkegrundlægger og leder. Da hun startede sit eponyme mærke i 1946, ville Estée henvende sig til kvinder under hårtørreren i salonen for at tilbyde en hurtig skønhedsbehandling. Snart spredte ordet sig, og hun begyndte at udvikle en loyal følgeskare, der ville ringe til stormagasiner for at bede om hendes produkter - hvilket førte til hendes første officielle disk i Saks. "Jeg besluttede mig for at bryde de regler, der skjulte dette traditionelle og eksklusive butik fra eksperimenterende merchandisere," skrev hun.

Inspiret af denne regelbrydende mentalitet har vi indgået et samarbejde med Refinery29 om en sæson af dens UnStyled-podcast, hvor chefredaktør Christene Barberich chatter med entreprenørielle kvinder fra forskellige brancher om alle de måder, hvorpå de har været nødt til at omskrive reglerne for at komme til, hvor de er. En af disse kvinder viser sig at være vores egen Globale Brandambassadør, Karlie Kloss, og hun og Estée har meget mere til fælles, end du måske tror. Her er fem måder, Estée omskrev reglerne for at blive en industriens kraftfulde figur - lyt til den fulde podcast nedenfor for at lære, hvordan Karlie gør det samme.

Hvad andre kalder hårdhed, kalder jeg vedholdenhed.
  • 1. Hun gav sine produkter væk gratis. I dag er en gave ved køb ikke kun standard, det forventes endda. Men Estée opfandt konceptet, dengang hun kun havde få produkter til sit navn, og ville påføre dem på kvinder i saloner. "Dengang ville jeg endda give en gave uden køb," skrev Estée. "Idéen var at overbevise en kvinde om at prøve et produkt."
  • 2. Hun gjorde oprør mod traditionelle markedsføringstaktikker. Estée lavede en splash - bogstaveligt talt! - da hun "tilfældigt" spildte noget af sin berømte Youth-Dew Bath Oil på gulvet i et fransk stormagasin. Snart nok kom kunderne over for at spørge, hvad duften var, og de måtte have den.
  • 3. Hun så ordet "Nej" som en invitation til at prøve hårdere. Når Estées sind var sat på at gå internationalt, kunne intet stoppe hende fra at lancere i Harrod's - bortset fra kosmetikkøberens gentagne afvisninger. Men Estée ville ikke gå ned uden kamp. Hun blev ven med hver skønhedsredaktør i London og prøvede dem med sine produkter. Magasinartikler fulgte; derefter kunder, der spurgte efter Estée Lauder i butikken. Harrod's havde ikke noget valg end at give efter.
  • 4.Hun var ikke bange for at handle hårdt. Ingen forklarer dette bedre end Estée selv i sin erindringer: "Hårdhed, lad mig fortælle dig, afhænger ikke af at være grov eller grusom. Du kan være feminin og hård. Hvad andre kalder hårdhed, kalder jeg vedholdenhed. Alt for ofte lærer kvinder som små piger, at sødme er mere værdifuldt end vedholdenhed eller stædighed. Vedholdenhed og at være hård skaber succes."
  • 5. Hun blev ven med konkurrenterne. "I forretninger, som i menneskelige relationer, er det den sjældne berøring, den person-til-person kontakt, der efterlader det dybeste indtryk," skrev Estée. Og for hende inkluderede det alle fra hendes egne medarbejdere til hendes største konkurrenter. "At være behagelig, selv når du ikke har lyst til det, er bedst for forretningen på lang sigt," sagde hun.

Hør nedenfor for at høre Karlie og Christenes fulde diskussion om UnStyled, og alle de måder, hvorpå Estée inspirerer Karlie i dag.

Til toppen
Powered by Translations.com GlobalLink OneLink SoftwarePowered By OneLink